فرش شرقی دارای اصالت بسیار فعلی و در عین حال کهن است، عاملی تعیین کننده که باعث می شود هم محل پیدایش و هم قدمت را درک کنیم.
اگر فکر کنیم که حتی هر منطقه، گاهی هر خانواده، طرحها و نقوش منحصر به فردی دارد که قرنها از طریق نسل به نسل منتقل شده است.
فرش 9 متری نایین ترکیه، چین، افغانستان، هند و مصر گاهاً تقلیدی از صنایع دستی است که از شاهکارهای ایرانی نشأت می گیرد: پس مراقب مواد ارزان قیمت و رنگ های صنعتی باشید!
برای کارشناسان این صنعت، فرش ماشینی است که با آگاهی از آداب و رسوم افرادی که آن را تولید کرده اند، می توان آن را باز کرد.
ایجاد استفاده از مصنوع به معنای آشکار کردن نمادهای مذهبی یا شاعرانه است که به چشم متخصص روشن می شود.
مطمئناً پیمایش در بازار فرش آسان نیست: بنابراین بیایید راهنمای مختصری در مورد نحوه ارزیابی فرش ببینیم!تعداد گره ها عامل اصلی نیست، در نمونه های ساخت قدیمی یا در نمونه های ساخته شده توسط عشایر و روستاها کاملاً بی فایده است.
علاوه بر این، لازم است که این نشانه ها در یک چارچوب ترکیبی ترکیب شوند: کیفیت و اصالت نقشه ها، تزئینات، کیفیت مواد استفاده شده و رنگ، وضعیت حفاظت، دوره و مکان مبدا.
در ایران برخی از تولیدات شهرستانی استثنایی است، در حالی که در تولیدات عشایری یا روستایی اغلب بینظمی و نامتقارن داریم، یعنی ابرش.که این تولیدات را منحصر به فرد و در نتیجه بسیار ارزشمند می کند.
تاریخ گذاری فرشهمچنین دشوار است: شما باید سبک تزئینات و طرح ها، مواد استفاده شده و نوع رنگدانه آن دوره تاریخی را بدانید.
اگرچه گاهی اوقات امضای استادی را میبینید که معمولاً درون یک کارتوش در بالای فرش گره زده میشود، اما همه فرشهای پرستیژ چنین علامتی ندارند. گره بالا نشان دهنده ظرافت اجرا برای برخی از انواع فرش هایی است که از شهرها می آیند.
با این حال امروزه در چین، پاکستان و هند فرشهای گرهدار بسیار غلیظی که ساخته میشوند کیفیت پایینی دارند.
برخی از فرش های ابریشمی چینی که گره بسیار متراکم و فشرده ای دارند متاسفانه محصولات بی کیفیتی هستند.
گره کاری وقتی دست ساز و دقیق باشد در طول زمان ماندگاری دارد و کیفیت عالی دارد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.